Pengaruh Strategi Pemasaran dan Citra Perusahaan Terhadap Keputusan Pembelian Produk Refi Pada PT FIFGROUP Cabang Singaraja

  • Ni Ketut Triudiani Program Studi S1 Manajemen, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Satya Dharma
  • Gede Widiadnyana Pasek Program Studi D3 Akuntansi, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Satya Dharma
Keywords: Marketing Strategy, Company Image, Purchasing Decisions

Abstract

This research aims to determine the effect of marketing strategy and company image regarding purchasing decisions for Refi products at PT FIFGROUP Singaraja Branch. This research is quantitative research using primary data obtained from distributing questionnaires. The population of this research is Refi customers from PT FIFGROUP Singaraja Branch. The number of samples in this study was 98 respondents with the criteria of customers whose payments were smooth. Data analysis used multiple linear regression analysis with the help of the IMB SPSS version 25 application. The research results partially showed that marketing strategy and company image positively and significantly affected purchasing decisions.

References

Abiyoso, Kumadji, S., & Kusumawati, A. (2017). Pengaruh Kualitas Layanan Terhadap Citra Perushaan dan Loyalitas Pelanggan. Jurnal Administrasi Bisnis, 50(4), 64–70.
Assauri, S. (2010). Manajemen Pemasaran: Dasar, Konsep & Strategi. Raja Grafindo Persada.
Astana, I. G., & Dimiadi, P. A. (2023). Pengaruh Kualitas Produk dan Promosi Terhadap Minat Beli dan Keputusan Pembelian Produk Pia Cinta (Studi kasus pada Toko Pia Cinta Sinar Abadi Cabang Singaraja). Jurnal Daya Saing, 9(1), 16-23.
Azizah, N. N. (2020). Pengaruh Harga dan Citra Perusahaan terhadap Keputusan Pembelian di Swalayan Ngabar Business Center Ngabar Siman Ponorogo. Institut Agama Islam Negeri Ponorogo.
Hawkins, D. I., Best, R. J., & Coney, K. A. (2006). Consumer Behavior: Building. Marketing. Strategy 9th . Alih Bahasa Andri Situmorang. Gramedia Pustaka Utama.
Kurtz. (2008). Principles Of Canteporary Marketing, International Student Ed. Thomson Higher Education.
Naninsih, N., & Hardiyono. (2019). Pengaruh Strategi Pemasaran Terhadap Kepuasan Dan Keputusan Pembelian Produk Usaha Kecil Menengah (Ukm) 310 Di Makassar. Jurnal Aplikasi Manajemen & Kewirausahaan, 1, 41–61.
Parmayasa, G., & Kusuma, G. P. (2023). Pengaruh Kualita Produk, Pelayanan dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen Jaya Fried Chicken (JFC) di seluruh outlet Cabang Singaraja. Jurnal Daya Saing, 9(2), 308-311.
Peter, P., & Olson, J. (2013). Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran (9th ed.). Salemba Empat.
Prabowo, I. F., Keke, Y., & Istidjab, B. (2021). Pengaruh Strategi Pemasaran Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Di Pt Sarana Bandar Logistik. Jurnal Manajemen Pemasaran, 15(2), 75─82.
Prawironegoro, D. (2010). Manajemen Keuangan Pendekatan Praktis Keputusan Bisnis Berbasis Analisis Keuangan. Nusantara Consulting.
Rahmadini, D., & Karneli, O. (2020). Pengaruh Citra Perusahaan Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Kentucky Fried Chicken (Study Pada Kentucky Fried Chicken Metropolitan City Pekanbaru). JOM FISIP, 7(1), 1–19.
Schiffman, L., & Kanuk, L. L. (2008). Perilaku Konsumen. Edisi Ketujuh. Indeks.
Suryadi, E., & Hutomo, D. (2005). Pengaruh Bauran Pemasaran terhadap Keputusan Konsumen dalam Pembelian Kartu Prabayar IM3 di Kota Pontianak. Universitas Muhamadiyah.
Trimaryono, B. (2019). Hubungan Antara Perilaku Konsumen Dengan Toko Online (Online Shop) Pada Usaha Mikro, Kecil, dan Menengah (UMKM). Universitas Muhammadiyah Sidoarjo.
Published
2023-10-23